Världens bästa helg!

Eftersom jag fyller år idag, måndag, så fick jag fira min födelsedag i förtid. Så jag passade på med en hel helg =) Man ska inte skämmas för att man fyller år, lika bra att ta i när man har chansen! Så det här var min helg, även kallad "Världens BÄSTA helg" enligt mig =P

Fredag:
Fint väder eller rättare sagt, underbart väder! Varmt och skönt, så som en sommar ska vara. MN och jag hade bokat in oss på den sena bion, "Sex and the City 2". Vi började eftermiddagen med att försöka få upp korken ur vinflaskan. Ett helt omöjligt uppdrag tills vi gick hem till mig och hämtade min vinöppnare. Den ägde =) Har ALDRIG varit med om att en kork har setat så hårt som den gjorde, och jag är envis så jag ger mig inte i första taget. Hur som helst, när vi korkat upp satte vi oss och njöt ute på balkongen.
Sen blev det bio dags. Och fan som man är av SATC så säger jag inte ett ont ord om den. Se den! =)
När vi kom ut från biosalongen, och jag ljuger inte nu, höll jag på att frysa ihjäl! Jag skakade och hackade tänder. Men vårt mål var S1 och dit kom vi också. Blev några öl men kylan hade bitit sig fast i mig. Jag slutade inte frysa förens jag kom hem och kunde bädda ner mig i sängen. Dagen ger jag 4 kramar =)

Lördag:
Det fina vädret höll i sig, fortfarande varmt och skönt! Blå himmel, sånt gillas! Jag kopplade av i soffan framför tvn och donade i hemmet. Sen blev det helt plötsligt bråttom, dags att göra sig iordning till middagen. Jag, brorsan och HS tog oss en promenad ner till stan för att käka på Coco Thai. Gissa om det var gott!? Vi beställde en 5-rätters och en varsin öl. Då kan ni tänka er sen hur mätt man blev! Hehe, var jobbigt att gå hem efter det, och ni som vet vart jag bor skrattar förstås nu! MEN det var riktigt drygt! Jag och HS finslipade det sista hemma hos mig och sen drog vi över till MN. Det var inflyttningsfest, aka ÖVERRASKNINGSFEST till MIG =D Jag blev jätteförvånad =P Vi satt och poppade gamla 90-tals hits och mindes den gamla goda tiden =P Och även där försvann tiden bara och det blev dags för Bolanche. När vi kom dit var det dött, men vi livade upp stället! Vi röjde satan på dansgolvet hela kvällen! Och jag träffade min allra första kärlek och blev kär igen! Åååh! Sen såg man en gammal pojkvän och han var sig lik, vilket var kul att se! Får mitt självförtroende att stiga! Han har inte ändrats ett dugg och är en lika stor skit nu som då, tråkigt nog!
Blev efterfest hos MN där PGM somnade i soffan och låg och snarkade. Hahaha, stackarn var trött och jag var hungrig! Vi höll ut till 4 sen var det lika bra att säga godnatt, medans vi fortfarande kunde ta oss hem! Dagen ger jag 5 kramar =)

Söndag:
Idag var det mycket sämre väder! Grått och regnigt! Åskan dundrade till och från hela dagen, förutom till kvällen då det spack upp och blev blått =/ Jag tog mig hem till bror där Hanna fick hjälpa mig med min blogg. Så hon ska ha ett STORT TACK för all hjälp! Utan henne hade inte min blogg blivit så fin som den är idag! Och det kanske man inte kan tro, men det är ett evighetsprojekt! Tar mycket längre tid än man tror! Sen vid 21-tiden åkte jag hem till MN för vår filmsöndag. Jag hade aldrig sett IT så det blev den. Det jag inte hade räknat med var att den var typ 3 timmar lång! Kan väl säga att jag kom hem 00.30.. Filmen var lite halvseg och vi tänkte spola, men det gör man inte i filmer man inte sett, så vi lät bli. MN har sett filmen förut, men hade ingen koll på längden. Fy skäms! Hade jag vetat det hade det blivit en annan film! Men nu har jag sett den och behöver inte se om den. Så enkelt är det med det =) Dagen ger jag 4 kramar =)



Kommentarer
Postat av: Maria

En absolut toppen helg =) Flera såna ska de bli =)

2010-06-07 @ 23:18:03
URL: http://mosterloppen.blogg.se/
Postat av: Lina

Absolut! Detta vara bara en början ;)

2010-06-08 @ 06:46:33
URL: http://linascrib.blogg.se/
Postat av: mamma

Då var det Robert igen...;) Va´kul

2010-06-08 @ 21:04:32
Postat av: Lina

Hahaha, men det är ju han till och från hela tiden. Kommer nog alltid vara så :P

2010-06-08 @ 21:16:09
URL: http://linascrib.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0