Posttrampet Öland 2o1o

fredagmorgon bar det iväg mot Öland. SG hämtade upp mig och MN och sen åkte vi och hämtade upp HA. Två cyklar och många fullproppade väskor senare var vi på g. Åkte vi fel, det får ni aldrig veta :) Hittade vi dit, självklart :) Funkade gps:n, njeaaa :P Fika paus, of course :) Mat paus, på IKEA i Kalmar :) Det var en rolig resa med någon liten tupplur till och från :P Vi kom fram runt 18-tiden och det var bara att lasta ur grejerna och sen vidare mot en mataffär för att handla frukost. Sen tog vi en liten rundtur för att se vart starten gick och festen skulle hållas. På vägen hittade vi den bästa affären någonsin, PUMP :D Hehe, och självklart jobbade en heting där :)
Blev en lugn kväll med tv-tittande och under natten dök dom andra tre upp, dom hade åkt buss. På morgonen blev det frukost och sen iväg mot cyklingen. Vädret var helt okej, solen kikade fram flera gånger :) Det var en skön cykeltur! När vi var klara tog vi oss hem och började fixa oss inför festen.. Blev inte alls så stressigt som jag trodde det skulle bli!
Maten som bjöds var god förutom kroppkakorna, fyfan! Nu har man smakat på det och aldrig mer säger jag. Ingen höjdare! Mätt i magen och någon öl senare så blev det dans med J :) Var ett stort dansgolv och ett litet i en annan byggnad bredvid. Jättemysigt ställe!! Men tyvärr så pajjade min mobil, okej jag råkade tappa den! Så det blev tidig hemgång. Jag fick lov att ta fram kameran och ta kort så det lyste upp vägen, det var kolsvart alltså! Man såg ingenting! Och det var inte asfalt hela vägen heller utan grusväg också med gropar. Så där gick man, i klackargropig väg i blindo. Inte konstigt att man fick ont i fötterna så sista biten gick man barfota! När man sen kom hem hade man världens skavsår på ena foten, kul!
På morgonen funkade fortfarande inte mobilen och foten värkte som bara den! Inte kunde jag sova heller, hörde HA packa och dona men orkade inte gå upp. Till slut gav jag upp och gick och la mig framför tvn istället tills dom andra vaknade och det var dags att packa och åka hem. Jag och MN tog bussen med dom andra. Så runt 18 var vi hemma i Borlänge igen efter en lång busstur! Men det var trevligt! :) Jag har haft en jätterolig helg och längtar tills nästa gång man ska iväg igen! :)




Ps. Min mobil är igång igen ;) Den ni!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har en "ooootrolig" mobil:-) Kram

2010-09-14 @ 22:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0