SM-final

Så, nu kommer som utlovat inlägget om SM-finalen i Amerikansk fotboll som stod mellan Carlstad Crusaders - Tyresö Royal Crowns. Det var de åttonde året som Karlstadslaget var i final och äntligen fick sitt guld :) Redan efter periodspaus stod det klart, 24-0. Men slutresultatet blev tillslut 37-15. Och självklart gjorde min vän JG en touchdown dagen till ära :) Han var jättebra!stolt över honom! :) Hehe! Han är med en kort sekvens i filmsnutten nedan, nr 10 i det svarta laget.
Det var första gången jag såg amerikansk fotboll live, annars har man ett snuttar av det i filmer, men jag blev helt såld. Till en början förstod jag ingenting vad som hände så det var tur MT var med och kunde förklara. Och i slutet av matchen hängde man med rätt bra. Men det är verkligen kul att se live! Jag kommer garanterat att närvara vid fler såna matcher! Iaf så länge JG spelar :P När man skulle krama-grattis blev man nästan lite rädd, han var enorm i sin utrustning! :) Men han passade jättebra i guldkepa och guldmedalj runt halsen! Tyvärr glömde jag ta kort på honom, jag vet jag är sämst, men har andra kort som ni kan få njuta av istället samt ett litet ihop klipp :)




SM Final Senior 2010 from EnperiEntertainment on Vimeo.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul att se bilderna;)

2010-09-20 @ 22:13:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0